پروژه مشترک کارگاه های تئاتر "ایران و لهستان" در فروردین 1394

24بهمن1393

با آغاز سال جدید و در فروردین 1394 دو کارگاه بازیگری تئاتر زیرنظر مدرسین تئاتر از لهستان در ایران برگزار می گردد. "یاتسک تیمین جریو" و "کاشا تیمین جریو" برای برگزاری کارگاه "آموزش مهارت های سیرک و دلقکی" و کارگاه " بازیگر سرچشمه تصویر و موسیقی" به ایران می آیند. این پروژه به منظور گسترش همکاری های بین الملل و آموزش و تبادل مهارت ها با دعوت از یک زوج جوان ِ هنرمند تئاتر از کشور لهستان شکل گرفته است. هریک از مدرسین لهستانی تجربه های فراوانی در زمینه موسیقی و تئاتر داشته و با گروه های بسیار محبوب و معتبر جهانی در لهستان همچون "پیجنی کزلا" و "گارجنیزه" که در ایران نیز شناخته شده هستند همکاری مستمر داشته اند. همچنین نمایش ها و اجراهای ایشان در فستیوال های مختلفی در اروپا به موفقیت و استقبال خوبی دست یافته است.

لازم به ذکر است امیر افشاری و سهیل اعرابی به عنوان میزبان و برگزارکنندگان، مسئولیت این همکاری مشترک را برعهده دارند. همچنین کمپانی تئاتر آفتاب و بخش فرهنگی سفارت لهستان در تهران به عنوان حامیان برگزاری در این پروژه حضور دارند.

این کارگاه ها در تاریخ 22 فروردین ماه 1394 در تهران به مدت دو هفته برگزار خواهد شد. در کارگاه "مهارت های سیرک و دلقکی" آشنایی با متریال و تجهیزات ِ برخی از تکنیکهای اساسی، نحوه ساخت و اجرای نمایشی با آنها به افراد آموزش داده می شود. و نیز در کارگاه "بازیگر سرچشمه تصویر و موسیقی" تمرینات براساس ارتقا مهارت های بدنی بازیگر، به کارگیری خلاقانه ی بدن، موسیقی و صدا، و خلق موقعیت های نمایشی است. برنام ریزی تیم اجرایی و علمی در جهت رسیدن به اجرایی پایانی است که در روزهای پایانی با حضور تماشاگران و مدعوین و هنرمندان پیش نمایشی از ایده های نخستین ِ آن اجرا می شود. براساس هماهنگی ها و روند کارگاه ها، تلاش می شود که نمایش نهایی گروه، در ایران و لهستان به روی صحنه رود. 

علاقه مندان تا اواخر اسفند ماه 1393 فرصت دارند تا در این کارگاه ها از طریق شماره های 88021646 – 09195653935  ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط و محدودیت تعداد پیش بینی شده، الویت پذیرش بر حسب زمان ثبت نام خواهد بود.

 

تگ‌های خبر

نظرات ..

نظری داری؟