همکاری جدید گروه نمایش آو در یک پروژه بینافرهنگی تئاتر

04مهر1394

گروه تئاتر «Artestudio» به سرپرستی کارگردان مطرح خود، ریکاردو ونوچینی (Riccardo Vannuccini)، پروژه‌ی مشترکی را در زمینه‌ی تئاتر اجتماعی با گروه نمایش «آو» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، سهیل اعرابی که به همراه امیر افشاری سرپرستی گروه نمایشی «آو» را برعهده دارند، در این‌باره توضیح داد: ابتدای امسال پیام دعوتی برای همکاری در یک پروژه‌ی بینافرهنگی ایران-ایتالیا دریافت شد که پس از گفتگوها و ارتباطات بیشتر، موافقت و همراهی گروه نمایش آو را اعلام کردیم. این گروه تئاتر ایتالیایی زیر نظر سرپرست با تجربه‌ی خود ریکاردو ونوچینی، سال‌هاست که در کشور ایتالیا و بسیاری نقاط دیگر دنیا، اجراها و پروژه‌های موفق و متنوعی را تجربه کرده‌ است.

او افزود: گروه تئاتر «Artestudio» در سال‌های اخیر تمرکز بیشتری بر شاخه‌ی تئاتر اجتماعی داشته‌ و در همین راستا با توجه به فعالیت، نگرش و تجربیات بین‌المللی‌گروه نمایش آو ، ابراز تمایل کردند تا در قالب یک پروژه‌ی مشترک تئاتر، به تبادل اندیشه و توانایی بپردازیم.

اعرابی در توضیح بیشتر درباره‌ی سوابق و تجربیات کارگردان ایتالیایی گفت: ریکاردو ونوچینی، کارگردان، فیلم‌ساز، مؤلف، بازیگر و پژوهشگر تئاتر از شهر رم، نزدیک به چهار دهه است که در تئاتر ایتالیا فعالیت می‌کند و در بسیاری از کشورهای دیگر تجربیات گسترده‌ای داشته است. در طول این سال‌ها در کنار بزرگان تئاتر و اپرای دنیا مانند پیتر اشتاین، لوکا رونکنی و دومینیکو گوآچرو به عنوان بازیگر و دستیار، اجراها و نمایش‌های فاخری را روی صحنه برده است.

وی اضافه کرد: همچنین سخنرانی و تدریس دوره‌های تئاتر به ویژه در زمینه‌ی تئاتر اجتماعی و کارگردانی در چند دانشگاه ایتالیا، آلمان، لبنان و... از دیگر فعالیت‌های اوست. او در سال‌های اخیر با تمرکز بر تئاتر اجتماعی و مسائل جهانی، پروژه‌های عجیب و سختی را در کارنامه‌ی خود قرار داده که شامل کارگاه‌های آموزشی و اجرا در مناطقی همچون اردوگاه پناهندگان سوری در اردن، در روستاهای بیروت و در مراکز توانبخشی و... بوده است.

او درباره‌ی زمان‌بندی و جزییات این پروژه‌ی بین المللی بیان کرد: در ابتدا قرار شد گروه نمایش آو، میزبان حضور هنرمندان ایتالیایی باشد. درحال حاضر این پروژه به مدت 10 روز، از ابتدای آذرماه 1394برگزار می‌شود که شامل کارگاه‌های آموزشی عملی و نشست‌های تخصصی با گروه‌های مرتبط است. فراخوان حضور و ثبت‌نام دانشجویان و علاقه‌مندان نیز به زودی اعلام می‌شود.

امیر افشاری نیز در ارتباط با فعالیت‌های گروه نمایشی آو گفت: ابتدای امسال پروژه‌ی تئاتر ایران و لهستان را در زمینه تکنیک‌های سیرک و دلقکی پشت سر گذاشتیم و پس از آن ترجیح دادیم کمی به زیرساخت‌ها و مسایل اساسی گروه رسیدگی کنیم. در این مدت پیشنهاد‌های همکاری با یک دو تماشاخانه‌ی فعال هم دریافت کرده‌ایم که هنوز در مرحله‌ی گفتگو هستیم. همچنین تا دو هفته‌ی آینده سایت گروه آو با ظاهری متفاوت و جدید دوباره فعال خواهد شد.

انتهای پیام

لینک خبر در ایسنا: http://goo.gl/9QMAj3

تگ‌های خبر

نظرات ..

نظری داری؟